5. Beta-alaninas

Apžvalga

Beta-alaninas padidina ląstelių buferinį pajėgumą, kuris gali turėti teigiamą poveikį didelio intensyvumo pratimų rezultatams.

Mechanizmas

Papildas yra endogeninis intraląstelinio (raumenų ląstelio) buferio, karnozino,  pirmtakas; taip pat neatidėliotina apsauga nuo protonų susikaupimosi susitraukiančiose raumenų ląstelėse treniruočių metu.

Nuolatinis, kasdienis beta-alanino papildymas padidina skeleto raumenyse esančio karnozino kiekį.

Naudojimo protokolas

Per parą suvartotinas kiekis apie ~65 mg/kg kūno masės, naudojant išdalintomis dozėmis po  0,8–1,6 g kas 3–4 valandas, vartojant 10–12 savaičių laikotarpiu.

Poveikis veiklos rezultatams

Nedidelė, bet potencialiai reikšminga veiklos nauda (~0,2 %–3 %) atliekant nepertraukiamas ir pertraukiamas nuo 30 s iki 10 min. trukmės sportines užduotis.

 

Tolesni svarstymai ir galimas šalutinis poveikis

Dar reikia nustatyti, koks yra raumenų karnozino kiekio pokyčio ir naudos santykis.

Gauta pranešimų apie didelies invidualias raumenų karnozino sintezės variacijas.

Papildas veiksmingumas sunkiau pastebimas tarp puikiai treniruotų atletų.

Reikalingas detalesnis ištyrimas dėl papildo  praktinio panaudojimo įvairiose su sportu susijusiose situacijose.

Galimi šalutiniai poveikiai yra odos bėrimas ir (arba) laikina parestezija (odos nejautrumas).