6. Natrio bikarboantas (soda)

Apžvalga

Mechanizmas

Natrio bikarbonatas padidina ekstraląstelinį buferinį pajėgumą, kuris gali turėti teigiamą poveikį tvariam didelio intensyvumo krūviams.

Veikia kaip ekstraląstelinis (kraujo) buferis, padedantis reguliuoti ląstelių pH, padidindamas ekstraląstelinį pH ir HCO3- koncentracijas už kraujo ribų.

Gautas pH gradientas tarp ląstelių ir ekstraląstelinio tarpo sukelia H+ ir La- išsiskyrimą iš raumens.

Naudojimo protokolas

Vienkartinė NaHCO3 dozė po 0,2–0,4 g/kg kūno masės, yra suvartojama 60–150 min prieš krūvį.

Alternatyvios strategijos apima:

  • Dozių dalinimą į kelias dalis (t. y. kelios mažesnės dozės, duodančios tą patį bendrą suvartojamą kiekį) per 30–180 min laikotarpį.
  • Nuoseklią pradžią ("užkrovą") 3–4 mažesnėmis dozėmis per dieną 2–4 dienas iš eilės iki starto.

Poveikis veiklos rezultatams

Trumpalaikiai, didelio intensyvumo sprintai, trunkantys ~ 60 s, tačiau mažesnis veiksmingumas, jei pastangų trukmė viršija 10 min.

Tolesni svarstymai ir galimas šalutinis poveikis

Papildai dažnai sukelia virškinamojo trakto sudirginimą.

Strategijos, skirtos sumažinti virškinamojo trakto reakcijas:

  • Kartu vartojamas nedidelio tūrio, bet angliavandeniais turtingas maistas (angliavandeniai porcijoje sudaro ~1,5 g/kg kūno masės).
  • Alternatyvaus produkto - natrio citrato naudojimas.
  • Dozių išdalinimas, skaidymas.

Rekomenduojama invidualizuoti skyrimą dar prieš svarbias varžybas.